2023年8月1日

新的自我介紹


受吳姐的鼓勵,主動報名花東縱谷原遊會的英文導覽。第一次是要用英文自我介紹的錄影。這樣有機會再次審視自己。

以下是自我介紹的文字:

早安! 很高興有機會向您介紹我自己。我的名字是張徐瑛,你可以叫我徐瑛。

因為求學和工作的關係,我住在台北超過三十年。我曾經在科技媒體和活動公關顧問公司擔任業務經理的工作。二年前離開台北搬到花蓮。現在住在池上。今年五月份開始,我是一間老房子民宿的主人。

我喜歡戶外活動,例如,登山、自行車和游泳。靜態的室內活動,我喜歡畫油畫、藝文欣賞和烘焙。曾經待在加拿大一年,主要是在讓自己有機會練習英文,也學習到完全不同於台灣的文化。那是我生命中很重要的一年。

所以,綜合以上的學習和工作經驗,我是一位善於溝通的人。

我曾參加2021縱谷原遊會(East Rift Valley Festival),現場歡樂的氣氛,令我印象深刻。經由朋友告訴我,今年的2023縱谷原遊會增加英文導覽服務人員。我想試試看自己的能力,也藉此機會使用英文介面認識台灣的原住民文化,進而介紹給其它國家的旅人。對我而言,那一定是有趣而且豐富的學習和分享經驗。

Good morning! It's glad to have the opportunity to introduce myself. My name is Chang HsuYing, you can call me HsuYing. Due to study and work reasons, I have lived in Taipei for more than 30 years. I worked as a sales manager for the digital media and events PR consultancy. Two years ago, I moved to Hualien from Taipei. Now I'm living in Chishang. Since May of this year, I have been the owner of an old house homestay. I like outdoor activities such as mountain hiking, biking and swimming. For indoor activities, I enjoy oil painting and baking. I spent a year in Canada to practic English and also experienced the different culture and life from Taiwan. This is a very important year in my life. So, based on my study and work experience, I think I'm a good communicator. I have participated in the 2021 East Rift Valley Festival, and I was deeply impressed by the joyful atmosphere. A friend told me this event is looking for an English-speaking tour guide. I wanted to challenge myself to take this opportunity to learn about Taiwan's aboriginal culture in English and introduce it to other coutries's travelers. For me, it will be an interesting and enriching experience to learn and share. Thank you for your attention!



*******************


沒有留言: